Klot-frket

Nezaobilazan  uticaj baba koji više no očigledan  na drugom blogu dolazi i ovdje do izražaja. O čemu se tu, zapravo, radi? Paaaaa, ne znam da li je to bilo zbog nedostatka čuda tehnologije koja danas više nisu ni čuda ili zbog urođenog pletačkog gena, mene su moje babe još kao malu uvele u tajne stvaranja iglom i vunom.  Fascinirana pletivom koje je  samo nastajalo iz ukrštanja igala nije mi trebalo mnogo da počnem babe nagovarati da me nauče osnovama zanata…a babe k’o babe, gdje će unuci želju uskratiti. Eto i tako sam kao mala počela da uživam u ljepoti stvaranja. Prvo su to bili šalovi…desetine šalova raznih boja. Šalova za prijatelje, šalova za prodaju, radnih i paradnih. Kako su godine prolazile  tako se izvedba sve više komplikovala a uživanje povećavalo. Neću vam ovdje davati instrukcije  o pletenju. One sretnice koje imaju žive babe i bake, a žele naučiti da pletu, bolje učiteljice neće naći a i babe će svisnuti od sreće…one koje su manje sretne imaju Internet. Na Internetu možete naći detaljna uputstva za razne šeme i šemice i nivoe znanja i neznanja. NaYouTube-u pod knitting i crochet ponudiće vam se hrpa snimaka sa korak po korak snimcima. Ono što vam treba je vrijeme (trudnice ga uglavnom imaju) i volja. Novac i nije neka stavka. Što se vune tiče, sigurno vam u ormaru čuči neki depresivni džemper koji se više ne nosi. Uveselite ga recikliranjem i oparajte ga. Fensi korpa? Ako je želite za male pare, pogledajte na policama oštećene robe, većina prodavnica ih ima. Ja sam svoju kupila puknute ručke i služi svrsi. Još nabavite volju i igle i opleti:)  Ovako to izgleda kod mene:

ni za jedan svoj rad nisam pravila šemu. Ko ima osnovno znanje iz heklanja, odnosno kačkanja kako se stručno zove pletenje jednom debljom iglom (kačkalicom), neće vam biti  teško da smislite nešto svoje. Uostalom, ako ne uspije, samo oparate:D



2 thoughts on “Klot-frket

Ostavite odgovor

